top of page

מה עושים עם הילדים בחופש הגדול

הרבה פוסטים מתבשלים אצלי בזמן האחרון, אבל נראה לי שהבוער ביותר נוגע לקיץ והחופש הגדול שנפלו עלינו לטובה, ולמה נפלו?, כי למרות היותי שונאת חורף, קור וגשם, אין דבר יותר קשה מלהיכנס לרכב שעומד בשמש כל היום, שלא לדבר על החוצפה של המדוזות להגיע לחופינו דווקא כשמתחילה עונת הרחצה והחופש הגדול... סוג של מרפי שבא לבקר או מה?

אז ישבתי וחשבתי, מה רוב האנשים עושים עם הילדים בחופש הגדול ובהתאם לזה, ניחשתי איפה אתם צריכים קצת עזרה עם הצילומים, כי הרי כולנו מתעדים בכל רגע נתון, לא?

איך ומה נצלם בבריכה

נתחיל מהמובן מאליו, ים ובריכה, בינינו, אין יותר מצנן מזה, אם מורידים את האופציה של להישאר בבית או ללכת שוב לקניון....אז, כשאתם בבריכה עם הילדים יש כמה דברים מגניבים שאתם יכולים לעשות עם המצלמה, אחד מהם הוא לצלם אותם כשהם שוחים וגופם נמצא לגמרי מתחת למים.

אדוות המים והנצנוצים של השמש עושים דברים נפלאים לתמונה, ובהרבה מקרים הצילום הופך דומה מאוד לציור, ללא מניפולציות של פוטושופ או איזו אפליקציה בסמארטפון...

הקפאת תנועה של מים

כשהילדים משפריצים במים, תוך כדי שחייה או סתם ככה בשביל המשחק, ממליצה לכם מאוד לצלם במהירות תריס גבוהה ולהקפיא את תנועת המים. תנועת מים בהקפאה משדרגת את הצילום והילדים עפים על זה!

איך עושים את זה? אם יש לכם מצלמה ולא רק סמארטפון זה פשוט, עליכם לצלם במצב של עדיפות תריס (S/TV בגלגל הפיקוד) ולקבוע את מהירות הצילום ל-1/1000 ומעלה. אם אתם לא יודעים להשתמש בפונקציה הזו, עליכם לבחור באפשרות של צילום תנועה, בחרו את האייקון של האיש הרץ בגלגל הפיקוד.

אם אתם עם סמארטפון, ב-MODE של המצלמה יש אפשרות לבחור צילום ספורט.

אגב, זה עובד גם בבריכות ביתיות קטנות :-) אז אם בקטנטנים עסקינן או סתם ביום חצר, מרפסת כזה, אתם יכולים לשלב את הילדים ביצירה ולביים איתם כל מיני התזות מים ולצלם.

רעיון להפעלת הילדים- צילום מניפולציות פרספקטיבה בעדשה רחבה

באותה הזדמנות כשאתם ביום בית, יש לי רעיון מדליק עבורכם שגם יעסיק וילהיב את הילדים.

אחשוף בפניכם עכשיו את אחד מרזי העדשות. עדשה רחבת זווית מגדילה מאוד את מה שנמצא קרוב אליה ומקטינה מאוד מאוד את מה שמתרחק ממנה, דבר שיוצר עיוות פרספקטיבה ויכול להניב תוצאות היתוליות לגמרי בצילום.

קחו לדוגמה את התמונה הזאת שצילמתי ביום בית אחד עם שחר, כשכבר לא ידענו איך להעביר את הזמן....

החלטתי להביא לנראות את העובדה ששחר מחזיקה אותי, תרתי משמע, בידה הקטנה (וליתר דיוק מסובבת אותי על האצבע :-)).

בשלב הזה בחייה היא עוד לא ממש ידעה לצלם ואת כל מה שמצריך צילום מבויים, כך שהייתי צריכה לתכנן לבד וגם אתם יכולים. שימו את הילד/ה קרוב מאוד למצלמה כך שיראה ממש גדול בפריים ואת עצמכם או ילד/ה אחרים רחוק יותר ושחקו עם הפוזיציות והמשמעויות....

מבטיחה לכם מספר שעות של FUN עם הילדים.

ראוי לציין שהמצלמה במקרה הזה צריכה לשבת על חצובה או על כיסא או שולחן כדי להיות יציבה ולאפשר לכם צילום עם השהייה.... זה אותו האייקון בו משתמשים לצילום עצמי....

צילום ב"אור הקסם"

כשהשמש יורדת ואתם כבר יודעים שבשפת הצלמים זה נקרא "אור הקסם", אם לא רוצו שוב לקרוא את הפוסט של צילום שקיעה ולילה בנמל....

כדאי מאוד לנצל את האור הכתום והרך הזה, וברגע שהילדים רגועים ויושבים ליד החלון לצפות בסרט או משהו כזה, להנציח אותם ברגע קסום.

אין על האור המלטף הזה!

צילום צל וצלליות באור אחרון

ואם אתם יוצאים החוצה בזמן הזה, נצלו את הצל הארוך שמתקבל כשהשמש נמוכה והכניסו אותו לתמונה, אתם יכולים גם להכניס את עצמכם כצל ואז קיבלתם תמונה משפחתית שאפילו הצלם נמצא בתוכה :-)

לי בכלל יש חולשה לצל וצלליות, צילום אחד כזה שלי השתתף בתערוכת צילום בנושא הורות בפתיחת הספרייה העירונית בנתניה לפני מספר שנים. בזמן ששחר התנדנדה בגן שעשועים הקטן שליד הבית, חיפשתי לי עניין, כמה אפשר לעמוד בצד ולהסתכל על ילדה מתנדנדת, אני נטרפת מחוסר מעש....

אז החלטתי לצלם את מה שקורה דווקא על החול ולא את המובן מאליו...

יוצאים דברים ממש מעניינים ככה ובכלל זה מפתח את חוש ההתבוננות... לצאת מהבנלי והנורמלי ובעיקר מהקופסה :-)

צילום דרך רבדים

כשאתם בטיול משפחתי ונמצאים בחיק הטבע, נסו לעשות משהו קצת אחרת, במקום לצלם את הילדים ישירות, שימו איזה פרח או עלים או גבעולים דקים בקדמת הפריים, ממש קרוב לעדשה, הם אפילו יכולים לגעת בה ואת הפוקוס כוונו אל המצולמים, ככה תתקבל מן שכבה צפה בקדמת התמונה ותכניס אווירה אחרת, קסומה וחלומית יותר ושגרתית פחות.

בכלל זה מכניס עניין להתבונן על דברים מבעד למשהו אחר, נותן תחושת מסתוריות לפעמים וממקד את המתבונן בנושא.

לא רק זה, זה גם מכניס אלמנטים מהסביבה שיכולים להעיד אח"כ על האזור בו טיילתם.

מזכירה לכם שאם אתם מטיילים במקומות עם מים, לא לשכוח את עניין הקפאת התנועה..., זה לא עובד רק בבריכות :-)

איך ומה נצלם בים

ומפה אני לוקחת אתכם היישר לים, הפייבוריט שלי.

בראש ובראשונה אני חייבת להדגיש לכם עד כמה חשוב להקפיד על קו אופק ישר (שלא יישפך לכם הים) ולשים לב איפה חותך קו האופק את הדמות שלכם. ממש לא מומלץ שהוא יחתוך את הפנים של המצולמים. כדאי לדאוג שקו האופק יהיה מעל הראש או מתחת לצוואר.

ואת זה אתם עושים ע"י הטיית המצלמה כלפי מטה או מעלה עד שקו האופק עובר במקום שטוב לכם.

כשאתם מצלמים ילדים, אל תצלמו אותם בעמידה, רדו לגובה העיניים שלהם וצלמו מהגובה שלהם, הצילום יהיה הרבה יותר מוצלח ויעביר תחושות נעימות וחמימות.

ואם בא לכם להכניס קצת יותר עניין, כשאתם מצלמים בעדשה רחבה (אגב בסמארטפון זו העדשה היחידה שיש לכם ואתם יכולים לקרוא על זה בפוסט של צילום בסמארטפון, ממש פה), הכניסו משהו או מישהו בקדמת הפריים וצלמו את הילדים דרכם, ככה גם תקבלו עניין בכל התמונה וגם תציינו מי היה עם הילדים בים....

יהיה לכם גם תירוץ לא לקום כל שנייה.... תוכלו לצלם ממקום המרבץ שלכם :-)

ואם כבר קמתם כי איזו סירה או גלשן תפסו לכם את העין ואתם לא מצליחים להתאפק, עשו טובה ואל תניחו אותם גדול ובאמצע התמונה, התייחסו לקומפוזיציה ובחרו איפה כדאי לשים את הנושא וכמה רקע כדאי לתת כדי להשלים את הסיפור ולהוסיף לו מצברוח ואווירה.

צילום מעין הנמלה, עוד רעיון לפעילות עם הילדים

לא קמתם, גם זה בסדר, אפשר להבין בחום הזה למי יש כוח לזוז בכלל, אבל פתחו את העיניים יש סביבכם עולם ומלואו ובכדי לתעד אותו באופן הטוב ביותר לא רק שאתם לא צריכים לקום אתם יכולים ואפילו רצוי שתשכבו.... צילום מגובה דשא או מעין הנמלה יוצא הכי מעניין בסופו של דבר, כי הוא מגדיל את מה שבדר"כ נורא קטן ונותן נקודת מבט לא שגרתית ומרעננת על העולם. פתאום אפילו הצדפים הכי פושטים יראו WOW...

זו אגב עוד פעילות מדליקה שאתם יכולים לעשות עם הילדים באחד הימים של החופש, כל אחד אוחז מצלמה, או סמארטפון ומצלם מעין הנמלה, לא קמים מהרצפה.... בפנים ובחוץ, שתפו אותי בפייסבוק בצילומים שמתקבלים, אני תמיד שמחה לראות עוד ועוד רעיונות.

אם הגעתם לפה ונשארתם עד השקיעה, מזכירה לכם לצלם צלליות על רקע השמים, אין יפה מזה, לא זוכרים איך, כנסו לפוסט של צילומי לילה בנמל שוב, הנה כאן.

זהו הפעם, אם תרצו שאכתוב טיפים נוספים בנושא צילום מסויים, אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות פה למטה, בכלל אשמח שתגיבו ותביעו דעתכם.

עד הפוסט הבא, מאחלת לכולנו קיץ רגוע ושפוי.

אם אתם צריכים תזכורות לפני שאתם מצלמים עם ואת הילדים, הכנתי לכם קובץ להדפסה, כמו השליפים שהיינו מכינים למבחנים פעם... יש לכם שם הנחייה לצילום הקפאת תנועת המים ושלוש פעילויות שתוכלו לעשות עם הילדים. אתם יכולים להדפיס אותו הוא נמצא בצד ימין של הפוסט ולמי שגולש מהנייד הקובץ נמצא בהמשך למטה, רק תגללו...

אשמח אם תשתפו אותי בצילומים שלכם, שלחו לי אותם למייל שלי

אני אשתף את המוצלחים ביותר בעמוד העסקי שלי בפייסבוק.

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא? הרשמו פה

דרך העדשה

סדנת צילום לארגונים ולגופים פרטיים

להתבונן, לחקור, לכוון ולהקליק!

השראה ופיתוח מודעות, מימוש עצמי דרך עדשת המצלמה

סדנאות צילום בנייד
לא תאמינו איזה 
תמונות תוכלו לצלם
בטלפון החכם שלכם!
הזמינו אותי ואלמד אתכם
את כל הסודות
כולל עריכה משובחת.


 

פוסטים אחרונים

צריכים שליפים בתיק ?
אפשר להדפיס ולקפל...

טיפים להקפאת מים
ופעילות צילום עם הילדים

אפשר למצוא אותי גם פה

  • Instagram
  • Facebook Basic Square
  • Pinterest Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

להזמנת סדנה
התקשרו אלי  054-4537374

bottom of page