חדות, זה כל הסיפור?

להצליח להוציא צילומים חדים הרבה יותר קשה בצילום רחוב.

אנשים זזים במהירות, אנחנו בתזוזה מתמדת, האור לרוב לא אידאלי ובהרבה מקרים עלינו לקבוע את הפריים באופן מיידי ופתאומי.

בהרבה צילומי רחוב שאני רואה, אחת הבעיות הנפוצות היא שהצילומים לא בפוקוס.

יש הרבה טיפים שיאפשרו לכם לקבל תמונות חדות יותר וחלקם פשוטים מאוד. אז בואו נתחיל.

במקרה הזה מריחת התנועה היתה כמובן מכוונת... פוקוס מכוון על הדמות.

 

אז מה כדאי לעשות?

צלמו בעדשה רחבה

​​ישנן סיבות רבות לבחור בעדשה רחבת זווית, אחת הסיבות העיקריות היא שהעדשה הזאת מאפשרת עומק שדה גדול, כך שגם אם אתם מפספסים את המישור הנכון של הפוקוס, עדיין הנושא שלכם וחלק גדול מהפריים יכנסו למישורים שנתפסים בחדות, מה שייתן לכם מרחב תמרון גדול יותר לפספוסים ועדיין התמונה ברובה תתקבל בחדות.

נכון שעם עדשה כזאת עליכם להתקרב מאוד לנושא, אך לרוב התוצאה של הצילום טובה יותר כך הנושא יתקבל בגדול ועדיין תקבלו המון רקע מאחור, שיספר את הסיפור.

 

סיבה נוספת לבחירת עדשה רחבת זווית בצילום רחוב, היא שהיא קלה יותר בהחזקה

והרבה יותר קל לתמרן איתה ברחוב, כך גם אם תהיו טיפה לא יציבים בזמן הלחיצה, הדבר בקושי יבוא לידי ביטוי.

עדשות ה-28 מ"מ וה-35 מ"מ, הן כנראה העדשות השכיחות ביותר לצילום רחוב.

(ישנם גם צלמים שמשתמשים בעדשת 50 מ"מ, אך לטעמי היא ארוכה מידי לתפיסת צילום רחוב טוב).

 

הגדרות המצלמה האידיאליות לקבלת חדות

למרות שבעדשה רחבה אפשר לצלם במהירויות תריס יחסית נמוכות ועדיין להיות יציבים ולקבל תמונה חדה, מהירות תריס של לפחות 1/500 -1/320 היא האופטימלית להקפאה מוחלטת של הנושאים הזזים שלכם ברחוב.

כשאני נמצאת באיזורים חשוכים יחסית, אני לפעמים יורדת למהירות 1/250 ואפילו 1/160, אבל אני מעדיפה שלא.

 

גם את הצמצם אנחנו לרוב מעדיפים סגור כדי לאפשר עומק שדה גדול ולהשאיר לנו את האפשרות לטעות קצת במישור הממוקד ועדיין לקבל אותו בחדות.

במידת האפשר כדאי לכם לצלם בצמצמים בטווח F8-F11.

 

וכשאנחנו רוצים לצלם בערכים אלה והאור לא מאפשר לנו (קלוש מידי), יהיה עלינו להעלות את ה-ISO. למרות מה שנדמה או נאמר לכם, ניתן במצלמות של היום לצלם ב-ISO גבוה ולא לאבד איכות. העלאת ה-ISO היא אחד הסודות בצילום רחוב, שמאפשר לנו גמישות במהירויות התריס.

 

כדאי לכם לבדוק באיזה ISO המצלמה שלכם מתחילה להראות רעש דיגיטלי, כך תדעו מה הגבול העליון בו תוכלו לצלם מבלי לאבד איכות.

כמובן שאם אתם רוצים עומק שדה קטן כדי להבדיל את הנושא מהרקע, עדיף צמצם פתוח ואז התריס בכלל לא מהווה בעייה....

ובמקרים רבים בכלל כדאי לתת מריחת תנועה, כדי להדגיש את הדינמיות של הרחוב, או אז עליכם לכוון את הפוקוס לרקע ופשוט להיות יציבים בזמן הלחיצה כשאתם עובדים בתריסים נמוכים ביחס למידת המריחה שתרצו.

 

עצרו לרגע בזמן הצילום

אחת הטעויות הגדולות שאפשר לעשות, היא לא לעצור לרגע בזמן שאתם מצלמים. אני רואה הרבה אנשים שמצלמים תוך כדי תנועה. איך אפשר להמשיך ללכת ולצלם תוך כדי ועדיין לצפות לקבל פריים בנוי היטב ותמונה חדה? זה מרושל...

אז עצרו לרגע, צלמו והמשיכו ללכת. רק היזהרו מאנשים שהולכים אחריכם שלא יתקלו בכם בעצירה הפתאומית, לי זה כבר קרה... מיד שיחקתי אותה תיירת שלא יודעת מהחיים שלה:-)

 

בחרו נקודה עם רקע טוב ומאפשר, וחכו שם

אם אתם רוצים להשיג צילום ברמה טכנית גבוהה, חד ובנוי בקומפוזיציה מושלמת, תכננו אותו.

מצאו מיקום בו אתם רואים עניין ברקע, עמדו שם, מדדו את האור, ארגנו את הערכים של הצמצם והתריס וחכו בסבלנות ל"רגע המכריע".

 

אנשים בתזוזה כל הזמן, יכנסו לכם לתוך הפריים, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ ברגע בו הם נמצאים במיקום המדויק בפריים שלכם. (זוכרים את חתך הזהב?)

השיטה הזו הרבה יותר קלה מלצלם באופן ספונטני ולהמר ...

 

ובלילה?

צילום רחוב בלילה הוא אחת החוויות המדהימות ביותר.

העיר המוארת, סצינות של דמויות, מעברים מאור לצל, פשוט תענוג.

כדאי למשוך כמה שפחות תשומת לב עם הציוד שלכם כדי להשיג את התמונות הטובות ביותר ולא לגרום לרחוב להשתנות בשל נוכחותכם בו.

 

לכו כמה צעדים אחורה

במהלך היום אני מעדיפה להתקרב מאוד לנושאים המצולמים שלי. אבל בלילה  אני מעדיפה לצלם מרחוק יותר.

כשהדמויות תופסות חלק קטן מסצינה אפלה זה לרוב מעניין יותר והרקע בלילה הרבה יותר מעניין. כמובן שזאת הכללה ויש מקרים אחרים בהם אני נוהגת אחרת.

אך כשאני מצלמת את הדמויות מרחוק, גם יותר קל לי למנוע את מריחת התנועה שלהם.

 

מצאו חלונות ושלטים מוארים

אם יש לכם רקע חד, הדמויות לא חייבות להיות חדות ומוקפאות תנועה.

השתמשו בחצובה, מקדו את הפוקוס על הרקע וחכו שאנשים יעברו ויגרמו ל"רגע המכריע" בתמונה. חלק מהדמויות יצאו חדות וחלקן מרוחות, זה ייצור עניין בתמונה שלכם.

 

רק השתדלו לשמור על מצלמה ישרה, עמדו או באלכסון של 45 מעלות או פרונטלי לגמרי ובנו קווים של שתי וערב ביחס למסגרת של הפריים. 

 

אתם עדיין פה?...

צאו לרחוב לצלם, אין כמו צילום רחוב, לנשום את הסביבה ולהביא נקודת מבט אישית מרגעים שמתרחשים לפניכם!

אשמח אם תשתפו אותי בצילומי הרחוב שלכם, זה יכול לקרות בקבוצת הפייסבוק שלי.

לחצו ובקשו להצטרף ונתחיל להתבונן יחד. אשמח שתשאירו את תגובתכם גם פה, אוהבת לשמוע אתכם :-)

 

Please reload

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא? הרשמו פה
רוצים ללמוד צילום?
קורס או שיעור פרטי?

דרך העדשה

סדנת צילום לארגונים ולגופים פרטיים

להתבונן, לחקור, לכוון ולהקליק!

השראה ופיתוח מודעות, מימוש עצמי דרך עדשת המצלמה

פוסטים אחרונים
Please reload

ארכיון הבלוג