• אביטל אנגל

אז מהו צילום LOW KEY ?

לאחרונה העליתי צילומי LOW KEY לפייסבוק שהביאו להרבה תגובות וביניהן שאלות, תהיות ובקשות לגבי אופי הצילום הזה.

שחר ואני סתם השתעשענו לנו בשבת אחר הצהריים, היא שאלה אותי מה זה צילומי LOW KEY, כי שמעה אותי מעלה את המושג, והחלטתי פשוט להדגים לה....

אין ספק שהדרמה בצילומים מהסוג הזה עושה חשק לדעת איך עושים את זה ולרוץ לצלם גם.

אז הנה, אני פורשת בפניכם את סודות המקצוע J ומעכשיו תוכלו גם אתם לצלם צילומים קודרים ודרמטיים.

צילומי LOW KEY מאופיינים בגוונים כהים, רקע כהה ומעט פרטים המוארים מתוך השחור.

הרעיון הוא לא רק לייצר דמות כהה אלא להשתמש באור באופן מאוד סלקטיבי, כדי שרק חלקים מסוימים של הדמות יהיו מוארים.

לרוב אנחנו עושים מאמצים להימנע מצללים על פני המצולם, בסגנון זה כשינוי מרענן הצללים והחלקים בהם נסתמים הפרטים הופכים לאלמנטים העיקריים בצילום.

כאלה שמגדירים את מצב הרוח של הצילום כולו.

LOW KEY באומנות

הרבה לפני שהצלמים הגיעו, אומנים רבים הכירו בכוחה של תאורה קלושה. הציירים בתקופת הרנסנס והבארוק השתמשו בטכניקה הזאת לעיתים קרובות כדי להקנות לציורים שלהם נופך דרמתי.

המילה Chiaroscuro בשפה האיטלקית היא אור וצל והיא ידועה כטכניקת ציור בה השתמשו בעיקר רמברנט דה וינצ'י וקראווג'יו.

המשמעות היא להשתמש באור וצל כדי לרמז על מקור אור ממוקד המגיע ממקום כלשהו ומאיר את פני הדמויות בתמונה.

מעבר לדרמה, טכניקה זו עזרה לציירי הרנסנס לייצר תמונות תלת מיימדיות.

Saint Thomas Caravaggio

אז איך מייצרים צילום LOW KEY בסטודיו

קודם כל עליכם לדאוג שיהיה לכם רקע גדול שחור לחלוטין, עדיף בד ולא נייר כדי שלא יהיו הבהקים מהתאורה....

הכי חשוב בצילום מהסוג הזה הוא למנוע ממקור האור להגיע אל הרקע כדי שלא יראו קמטים או את טקסטורת הבד.

כדי שיהיה לכם קל לשלוט בנפילת האור על הדמות, הניחו את הדמות כמה שיותר רחוק מהרקע והשתמשו במקור אור אחד שבא מהצד. פלאש או תאורה חמה.

העמדה כזאת תיתן לכם תוצאות דרמטיות למדי.

אם אתם רוצים להוסיף תאורה אחורית קטנה, הניחו רפלקטור או מקור אור נוסף מאחורי הנושא בצד. זה ייתן לכם תאורה על השיער ויפריד את הדמות מהרקע ע"י קו מתאר....

אל תצפו לקבל את הצילום הטוב ביותר בהקלקה הראשונה, שחקו עם המיקום של התאורה ובעוצמות הפלאש. בכלל כדאי להזיז את מקור האור תוך כדי ולהפיק מהסט ווריאציות שונות של תאורה ואווירה.

גם אם אין לכם סטודיו או אינכם יכולים להקים כזה מאולתר בבית, עדיין יש לכם אפשרות לייצר צילומי LOW KEY בניצול חדרי ודלתות הבית בלבד.

חדר אחד מחשיכים לגמרי, בו תשב הדמות המצולמת את הדלת של החדר הסמוך משאירים פתוחה למחצה, שם פותחים את החלון או מניחים מקור אור כלשהו ליד הדלת, הקיר שמאחורי מקור האור משמש גם כרפלקטור ומגביר את עוצמת האור.

הזזת הדלת תשלוט בזווית ומידת האור שתאיר את הדמות.

מומלץ שהמצולמים ילבשו בגדים כהים או שחורים. אני בכלל אוהבת לצלם LOW KEY בשחור לבן ולא בצבע אבל זו כבר העדפה אינדיבידואלית.

גילוי נאות קטנטן, האומן שגרם לי לראשונה להתאהב באופי צילומי ה LOW KEY עוד בהיותי סטודנטית בקמרה אובסקורה, הוא לא אחר מאשר יוסוף קארש. אחד מצלמי הדיוקנאות המפורסמים ביותר בעולם.

אתם מוזמנים לקרוא עליו פה.

קארש צילם המון מפורסמים, אחד מהם שהצילום שלו כבש את לבי הוא אלברט איינשטיין.

זהו, מקווה שהארתי את דרכיכם אל עבר צילומי החושך....

נסו, זה כיף לא נורמלי.

© Created 2016 by Avital Engel.